Bilder på internet

Jag förstår verkligen inte hur folk kan lägga ut massa olika bilder på sina fula ungar på olika sidor. Det är ju inte rätt mot ungen anser jag, den har väl knappast bett om att få hamna på massa bilder på internet.
Har sett många exempel där folk lägger ut bilder på sina barn och andra anhöriga och vänner men inte en endaste bild på sig själv, det är dåligt.
Kan man inte lägga ut bilder på sig själv så ska man inte lägga ut på andra heller anser jag.
Skulle ni själva ha uppskattat om era föräldrar hade slängt ut massa fula bilder på er som barn?
Jag är grymt glad över att mina föräldrar inte slängde ut bilder på mig på nätet när jag var barn.
Och om jag själv nån gång får barn, då ska inte en endaste bild bli utlagd på dom av mig och inte av någon annan heller hoppas jag.
Det är respektlöst på något sätt.
Jag skulle bli gymt sur om jag hittade bilder nu på mig på internet som inte var utlagda av mig.
Jag vill själv välja om jag ska lägga ut bilder och vilka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0