Vuxendagisfasoner

Varken den ena haggan eller den fjäskande haggan hälsade tillbaka då jag kom igår och sa "hej".
Den ena hade kund och den andra satt på stolen med näsan i vädret och blängde lite i ögonvrån.
Så jag sa bara "hepp" och gick vidare sen.
När jag skulle hämta en nyckel så hälsade den äldsta haggans unge i alla fall då hon hade kommit dit.
Helt löjligt av dom att inte ens kunna hälsa.
Omoget och dom båda är äldre än mig och har barn båda två.

Sen när jag skulle ha den där pallen så satt det ytterligare en lapp uppepå den som redan var ditsatt dagen innan.
Och så en drös med text i den där kalendern.
Kunde inte låta bli så jag fotograferade skiten med kameran i min telefon bara för att det var så grymt löjligt gjort.

Allt handlar om att jag inte plockat bort en stol efter mig, men vad fan är det att härja om då jag gör allt annat perfekt? Jag klagar liksom inte att dom andra ställer sina muggar och vattenflaskor överallt och inte tar bort dom innan dom går hem.
Det ser verkligen inte trevligt ut när använda muggar står på kundernas bord om någon vill fika.
Det har retat upp mig till max att folk inte plockar bort deras använda saker efter sig.
Det ser ju lite trevligare ut för kunder att komma till ett tomt bord än ett med gamla muggar eller flaskor på.

I vilket fall som helst så lät jag palljävlen stå kvar på samma plats med flit.
Det är ingen jävel som ska komma och beodra mig utan att va lite hyffsade i sitt sätt.
Hade någon skrivit "Kan du vara vänlig att ta bort pallen efter dig?" Ja, då hade jag kunnat men inte när det står, "Ta bort pallen efter dej" med stora bokstäver och hot i boken.
Och hade folk kunnat hälsa tillbaka och varit så pass artiga så hade jag också kunnat ta bort den.
Kan inte dom behandla mig med den respekt som jag förtjänar så är jag inte svår med att provocera tillbaka, genom att låta pallen stå kvar.

Märks så jävla väl att dom där två haggorna har gaddat ihop sig mot mig. Särskilt väl märks det när dom är tillsammans. Ger mig fan på att den fjäskande haggan kan hälsa tillbaka imorgon då jag kommer och hälsar.
Men då är ju inte den äldsta haggan där så då går det väl bra.
Vuxendagisfasoner!

Kommentarer
Postat av: lillavild

svar på kommentar: för att man vill olika i livet, och det är precis vad jag vill. för mig skulle allt det där vara värt det. men sen finns det anledningar till att jag inte skaffar barn ännu. men jag längtar så fruktansvärt.

2008-11-13 @ 22:58:48
URL: http://lillavild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0