Sökt annat jobb

Igår när jag kom till det där jobbet lät jag faktiskt bli att hälsa på den där fjäsk.
Varför ska jag hålla på att hälsa när ingen annan gör det?
Jag har hälsat vid tre olika tillfällen och inte fått något svar så nu ger jag helt enkelt fan i det.
Kollade in om den äldre haggan hade skrivit något om mig, kors i taket hade hon inte det, väldigt konstigt då jag gjort precis samma saker dagarna innan och fått massa skit skrivet om mig att jag inte skulle ha gjort både det ena och andra.
Och den här gången hade jag till och med hoppat över en sak bara för att den där pallen är borta då jag inte når.
Hade väntat mig att få se något skrivet om det, men människan kanske tänkte till som omväxling och förstod att det inte hade gått då jag inte når.

Passade på att ringa till ett annat ställe om jobb igår från arbetet.
Håller tummarna för att jag har tur och kan få det.
Visserligen blir det ju lite problem om jag skulle lyckas, men det går säkerligen att lösa på ett eller annat sätt.
Så håll tummarna för mig nu när jag ringer tillbaka på måndag eller tisdag att jag har sån tur så att jag kanske kan komma ifrån stället där jag är på nu eller kanske kunna va kvar för pengarnas skull och ha två olika jobb.
Jag vantrivs ju så med allt utom arbetsuppgifterna på det jobbet jag har nu.
Dom är ju lite roliga i alla fall, men vad spelar det för roll när man mår dåligt av att gå dit på grund av folket?
Trivs man inte med folket så blir ju arbetsplatsen värdelös men trivs man däremot med folket så kan man gå till en värdelös arbetsplats och jobba och trivas för att folket är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0