Tappat motivationen

En vän ringde och väckte mig i morse hur tidigt som helst enligt mig, klockan nio.
Egentligen inte tidigt i normala folks ögon som börjar jobba klockan sju varje morgon.
Men för mig var det tidigt som har oregelbunda arbetstider och ska jobba tills midnatt i kväll, då är man inte så sugen på att vakna så tidigt.
Men i vilket fall som helst så skulle han snacka med sin arbetskollega på sitt jobb om min situation på jobbet och sen ringa tillbaka sen.
Gulligt av honom att bry sig.
Han ringde sen efter det och berättade att hon hade tyckt det var förjävligt och att jag skulle ta kopior och sånt på det som stod skrivet om mig och att jag skulle gå till facket med det.
Jag personligen är lite skeptisk mot att gå till facket, då jag varit inne och läst hur mycket som helst på nätet om liknade situationer som min, där dom inte fått någon hjälp.
Men skulle ju kanske kunna ringa lite anonymt dit och höra mig för om saker och ting.
Eller vad tycker ni som läser här, förutsatt att ni läst massor av mina tidigare inlägg vill säga och kan bilda er en uppfattning?

Usch, allt det här ältandet tär rätt rejält på mig, magen svider och jag har en oroskänsla från det att jag vaknar tills jag somnar och inte ens i sömnen kommer jag ifrån skiten.
Drömmer om eländet i stället.
Det är inte så det ska va på något sätt.
Allt bara ligger och maler i bakhuvudet på mig vad jag än gör, om jag så umgås med folk så finns det där.
Jag kommer bli tokig på riktigt om den där psykiska mobbningen fortsätter på min arbetsplats.
Det tar grymt mycket psykiskt när folk behandlar en som luft också, det är inte bara genom ord och handlingar man kan må dåligt av.
Jag har tappat motivationen helt och hållet nu, orkar knappt le åt folket som kommer och handlar.
Känns helt meningslöst att anstränga sig när man ändå bara får skit.
Då kan man lika gärna låta bli att anstränga sig.
Fel tänkt egentligen för då ger man dom bara vatten på sin jävla kvarn.
Och det nöjet ska dom inte få, inte en chans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0