Förutfattade meningar

Jag kan bara inte låta bli att småle varje gång jag får frågan om det är nåt på gång mellan mig och min vän av det manliga könet.
Dom lär ju tack vare att jag inte kan låta bli att le tro att det är nåt på gång i alla fall, och att jag ljuger.
Folk har sånna förutfattade meningar så det är inte klokt, bara för att man umgås mycket, lagar mat ihop och kollar på film.
Folk får väl tro vad dom vill, mig stör det inte, bara rätt roligt att höra deras frågor.
Jag vet ju vad som är sant och svarar därefter men mitt leende får dom väl att tro nåt annat men det är ju deras problem.
Inte mitt.

Men jag har faktiskt ljugit för nån att det är nåt mellan min vän och mig. Personen i fråga trodde mig inte när jag sa att det inte var nåt så tillslut blev jag så less på att hela tiden berätta för människan att det inte var det så jag spelade med.
Så till den personen är jag ihop med min killkompis.
Den dumme jävlen gick på det.

Senast igår fick jag frågan om det var nåt på gång mellan mig och min vän, det var min jobbarkompis, den bättre av dom som frågade bara för att hon hörde honom och mig snacka om att laga mat ihop och att hon vet att vi umgås mycket.
Men hon fick också samma svar som dom andra.

Som sagt var, folk får tro vad dom vill.
Jag tycker grymt bra om personen i alla fall och tänker inte sluta umgås med honom bara för att folk får för sig både det ena och det andra.
Säkerligen funderar dom på om vi har sex också men så är inte fallet.
Vi är bara vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0