Avskyr att bli anklagad

Så fick jag ta massa skit häromdagen för saker jag inte var skyldig till.
Först när jag fick höra gnället om vad det gällde så sa han "sist " sen när jag sa att jag inte ens var där vid den tidpunkten så letade han ju fram vilket datum det gällde, för tre veckor sen.
Men jag nekade även då, för jag vet att det inte var jag som gjorde nåt fel.
Men han hade ju frågat tant fjäsk och hon var det inte hade hon sagt så då blev det ju bara jag kvar för haggan hade ju inte fixat med filmerna.
Men haggan hade fixat märkningen på dom där nyheterna med en lapp "nyheter" och även satt på en "topplista"- lapp på samma film, vilken jag tog bort, "topplista"-lappen alltså.
Det enda jag gjorde som haggan inte klarar av var att lägga in filmerna i datorn plus att jag möblerade topplistans filmer. Och satte på lappar på dom, med "topplista".

Sen sa haggan till mig att jag skulle ta ner filmerna på den översta raden där nyheter står så då kollade jag hur många filmer hon hade märkt upp och tänkte inte på att det var dubbla av vissa filmer så jag tog ner alla elva filmer på den översta raden och lät det vara helt tomt där.

Sen när tant fjäsk kom så härjade hon om var lapparna som ska stå bakom filmerna var och så när hon hittat dom gick hon och satte ut dom där och så blev det några filmplatser över så då satte hon upp andra filmer igen så att raden skulle fyllas.
Och på så vis fick jag skulden för att hon inte satt på några "nyheter"-lapar på dom fimerna hon tog upp så att dom skulle fylla ut raden.

Jag bara avskyr att bli anklagad för saker jag inte är skyldig till. Så då var ju tjaffset igång igen mellan mig och chefen.
Vägrar bara låta han tro att det var mitt fel att det fattades lappar när det inte var det.
Men hans rövslickande favorit gör väl aldrig fel enlig han så henne skulle han väl aldrig ens börja tjaffsa med om hon så gjorde fel mitt framför ögonen på honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0