Viktminskningstips

Hur motiverar man sig på bästa sätt när det gäller att gå ner i vikt?
Jag har börjat med saker men sen har jag tröttnat och skyllt på både det ena och andra för att det inte blivit av.
Ska man behöva gå och betala på ett dyrt gym för att man ska motivera sig?
Är det det som krävs för att man inte ska känna att man slänger pengar i sjön så man går dit för den sakens skull?
Själv är ju heller inte kul att göra saker. Känns ju som om att alla stirrar då.
Och pinsamt om man inte vet hur grejerna funkar.

Gå ut och gå är ju gratis men det ger ju ingen viktminskning så fort som jag skulle önska.
Visst det skulle nog ge mycket om jag lade om kosten och åt mindre portioner, men det är ju så gott med mat.
Det går inte låta bli att äta för mycket, sen är man proppmätt och ångrar att man åt lite till.
Och vågen går bara uppåt.

Någon sa till mig att ju mer man ville ner i vikt desto mer ökade vågen i stället.
Undra om det inte är lite sanning i det trots allt?
Verkar så för då jag åt lite nyttigt och uteslöt massa onödigt så ökade jag i vikt.
Då gav jag upp.

Så det jag behöver är lite tips på hur jag ska bära mig åt för att minska.
Visst det står tusen olika tips i tidningarna, men då ska man laga massa mat också och följa de mattipsen dom ger, det är inte alltid man har tid att laga mat. Och det är heller inte alltid det dom vill man ska äta ser gott ut.

Så ni som också försöker att gå ner i vikt och som är på väg ner, hur bär ni er åt?
Vore trevligt med massa tips så man kanske kan få sin motivation där igenom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0