Motion

När man försöker gå ner i vikt och man ökar i vikt i stället trots motion och nyttigare mat då är det lätt att ge upp precis som jag faktiskt gjorde.
Jag förstår verkligen dom som är riktigt överviktiga att dom ger upp, när jag ger upp som inte är så otroligt överviktig lägger ner projektet att gå ner i vikt.
Nu har jag i alla fall bestämt mig att jag ska försöka göra ett försök till, ska försöka att inte äta så mycket godis och kakor som jag gör plus att jag ska försöka att låta bli att köpa läsk.
Men det är ju så gott.

Motionen får jag ta tag i sedan. Men nu när det är sånt dystert väder ute känner jag verkligen inte för att gå ut och motionera en halvtimme eller mer per dag heller och sen kommer ju snön och då blir det bara halt och jobbigt att gå i den. Så alltså framåt våren då snön har smält ska jag ut och promenera.
Har jag tur så kanske jag har lyckats bli av med några kilon genom att låta bli alla sötsaker.
Jag är verkligen en sockergris utan dess like.

Fredagar, Lördagar och Söndagar tänker jag dock unna mig godis och läsk tills vidare. Sen efter det ska jag minska ner så att jag bara unnar mig gott en gång i veckan till att förhoppningsvis sluta helt med onyttigheter.
Då kanske mina kommande promenader gör susen och jag rasar i vikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0