Desperata och egoistiska tjejer

Vad många tjejer är desperata och egoistiska.
Inte alla, men många.

Läste en diskussion två hade då en tjej på runt 20 år ville ha barn men struntade i om hon fick uppfostra ungen själv bara hon fick ett barn för hennes biologiska klocka tickade och att hon velat haft barn länge.
Killen som satte på henne skulle tydligen få skylla sig själv om han doppade kuken i henne och om hon fick barn som hon så gärna ville ha.

Jag blev nästan förbannad då jag läste det dom skrev om. Hur kan man vara så grymt egoistisk och bara tänka på sig själv och vilja ta första bästa bara för att få en  unge och sen skita i om hon får ta hela ansvaret själv eller inte.
Det är inte enligt mig rätt mot barnet.

Ett barn anser jag i alla fall att man skaffar med någon man verkligen älskar som man förhoppningsvis har tänkt att ha en framtid med.
Visst det kan ju ta slut av olika skäl, men när man väl bestämt sig för att skaffa ett barn så har man ju faktiskt inte tänkt att det ska ta slut utan man har planerat den lille för att man vill leva ihop som en familj.

Sen läste jag någons blogg då hon skrev om att hon och hennes killkompis var singlar båda två så hon funderade på att uppgradera honom till lite mer än vän, lagom länge tills det blivit ett litet barn av det hela.
Bara det var ju helt sjukt.

Jag vet folk i min närhet som också är helt desperata efter barn. Och säkerligen skulle ta första bästa kille bara för att få en unge. Men sen skita i om pappan är med i bilden eller inte.

Nä, det är förjävligt mot barnet, var inte så egoistiska, det är ett liv det handlar om inte en docka.
Och beslutet om barn ska inte enbart tas av tjejen bara för att hon är desperat, killen ska också få ha nåt att säga till om.
Ni är ju två personer som hamnar i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0