Vantrivs

Oftast så trivs jag inte alls på mitt jobb då det finns folk till allt där. En orättvis chef, tant fjäsk och så en satkärring.
Allt är olika från gång till gång när det gäller chefen. Ibland undrar man om han ens vet vad han säger själv från gång till gång.
Och öron har han inte fått några heller. Man ska lyssna på det han har att säga men säger man något själv så lyssnar han inte det minsta.

Tant fjäsk slickar chefens röv så där lär han ju vara ren för all framtid. Och så är hon ju hans favorit också. Och kan säga och göra vad hon vill utan att han ens blir arg hur mycket fel hon är gör.
Hon är väl den bästa där att jobba ihop med och henne kan man ryka ihop med men så går det i alla fall över efter ett tag, så man kan ha lite skoj emellanåt trots alla tjaffs som kan bli.

När det kommer till satkärringen så är hon sådan som aldrig har sagt eller gjort något så fort man påpekar något hon gjort eller sagt tidigare.
"Det har jag aldrig sagt/gjort" brukar det låta då.
Hon kan verkligen inte erkänna vad hon gör eller säger. Det är ju helt sjukt. Eller så är den gamla haggan så pass senil så hon verkligen inte minns vad hon säger eller gör.
Och det lönar sig verkligen inte att vara snäll mot henne för det har jag försökt med men man har inte igen det. Så snäll mot henne kommer jag absolut inte vara i fortsättningen.
En gång av tio kan hon förvisso vara trevlig, men det är dom gångerna hon vill att man gör något för henne. Och något tack det får man inte.
Jag hatar den där gamla haggan.

Sen finns det ju annat löst folk på det där bygget. Dom träffar man så sällan, vissa är bra av dom, vissa inte.

När det kommer till mig är jag trots allt glad att jag har ett jobb. Även att jag kan vantrivas hur mycket som helst där till och från.
Hade det inte varit för pengarna hade jag inte gått dit.
Fast och andra sidan vem vill gå till jobbet och jobba gratis?
Och vem trivs alltid på sin arbetsplats med arbetskamrater och chefer?
Tror ingen alltid trivs på sitt jobb.
Rätta mig om jag har fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0